Методрекомендації

 

2016-2017 навчальний рік

Інструктивно-методичні матеріали

Провідною ідеєю навчально-виховного процесу в освітніх установах Миколаївської області  у 2016/17 н. р. має стати всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних компетентностей для її успішної самореалізації, виховання відповідальних громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, підготовка кваліфікованих фахівців, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Традиційно старт кожному новому навчальному року дають обласні методичні активи, обласна, районні, міські серпневі конференції педагогічних працівників Миколаївської області, під час яких визначаються стратегічні пріоритети розвитку регіональної освіти, шляхи їх реалізації.конкретизуються завдання для кожної категорії педагогічних працівників на новий навчальний рік. При цьому береться до уваги:

  • організаційно-інформаційний, науково-методичний супроводи процесу впровадження Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
  • формування мережевого співтовариства методичних служб усіх рівнів для забезпечення якісного управління інноваційним розвитком регіону, менеджменту освітніх інновацій;
  • аналіз реального стану розвитку регіональної освіти відповідної галузі (напряму);
  • методичні поради щодо організації навчально-виховного процесу відповідної галузі (напряму)  у 2016/17 навчальному році»;
  • визначення форм і змісту проведення секційних засідань під час серпневих конференцій.

Працівниками Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розроблено інструктивно-методичні матеріали на допомогу педагогам у новому навчальному році.

Біологія, екологія Виховна робота Географія Дошкільна освіта Економіка Інформатика Історія Керівникам навчальних закладів Математика Музичне мистецтво Німецька та французька мови Образотворче мистецтво Основи здоров’я Позашкільна освіта Правознавство Природознавство Профільне навчання Психологія Робота з обдарованою молоддю Російська мова, російська та зарубіжна література Трудове навчання, Технології, Креслення Українська мова і література Фізика, астрономія Фізична культура та Захист Вітчизни Хімія

ВЕБІНАРИ

 

Загальні питання

Методичні рекомендації з організації ведення військового обліку військовозобов’язаних і призовників в органах місцевого самоврядування, в установах, організаціях, підприємствах і навчальних закладах

Методичні матеріали “Організація і порядок проведення медичних оглядів працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів” лист ІМЗО № 2.1/10-254 від 12 лютого 2016 року 

Про благодійні фонди та організації (консультація юриста управління освіти)

“Про благодійні внески” лист управління освіти від 29.01.2016 №178/13.01.01-08/14

«Про організацію діяльності благодійних фондів у загальноосвітніх навчальних закладах» Лист Міністерства освіти і науки України від 28.11.2013 №1/9-848

«Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти» Лист МОН України від 24.06.2015 № 1/9-302

ДНЗ

“Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах” (лист МОН № 1/9-396 від 25.07.2016 р.)

Лист МОН від 16.06.2016 № 1/9-315 «Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році»

Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234

Лист МОН України від 11.07.2016 № 1/9-356 «Щодо створення у навчальних закладах груп (центрів розвитку) для дітей дошкільного віку»

Лист МОН України від 12.10.2015 № 1/9-487 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» (інструктивно-методичні рекомендації)

Лист МОН України від 06.11.2015 № 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»

Позашкільна освіта

Виховна робота

Перший урок 2016-2017 н.р.

“Про методичні рекомендації щодо здорового способу життя та фізкультурно-спортивної роботи з дітьми та учнівською молоддю у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році” Лист ІМЗО від 29.07.2016 № 2.1/10-1855  

“Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році” Лист ІМЗО від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 

Методичні рекомендації для загальноосвітніх навчальних закладів до відзначення пам’ятних дат у рамках Року Державності України (Лист МОН України від 24.03.2016 №1/3-148)

Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

“Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю” лист МОНУ від 22.05.2015 №1/9-255

“Щодо реалізації заходів, спрямованих на упередження негативного впливу інформаційної пропаганди” лист МОНУ від 05.02.2015 №1/9-51

Патріотичне виховання (окремий розділ)

Психологічна служба

Про забезпечення навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами та організацію у 2016-2017 н. р. належного психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу лист МОНУ від 20.07.2016 № 1/9-383

Організація діяльності у конфліктний та пост-конфліктний період» (окремий розділ)

Навчання дітей з особливими потребами:

Лист МОН від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році»

Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2016/2017 навчальному році (Лист МОН України від 29.06.2016 № 1/9-332)

Лист МОН України від 12.10.2015 № 1/9-487 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» (інструктивно-методичні рекомендації)

Поради вчителям, які навчають дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю), підготовлені фахівцями ММПМПК

Інклюзивна освіта (окремий розділ)

Індивідуальне навчання (окремий розділ)

Навчальний процес

Методичні рекомендації ІМЗО МОНУ щодо використання зошитів шкільних та зошитів загальних учнівських у навчально-виховному процесі навчальних закладів

Лист №1/9-298 від 09.06.2016 Міністерства освіти і науки України “Про викладання навчального предмета “Мистецтво”

Лист МОН України від 05.02.2016 № 1/9-62 «Щодо організації навчального процесу» (виконання навчальних програм після призупинення навчально-виховного процесу)

Методичні рекомендації щодо забезпечення кабінетів фізики загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання та обладнанням навчального, спеціального та загального призначення (наказ Міністерства освіти і науки України від 15. 10. 2015 №1088)

Інструкція щодо заповнення  Класного журналу в 1-4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів

“Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу” Лист Міністерства № 1/9-71 від 14.02.2015

Лист Міністерства №1/9-282 від 03.06.2014 “Про формування класів з навчанням українською мовою, мовами національних меншин та вивчення цих мов”

Лист Міністерства від 18.04.2014 №1/9-209 “Про використання зошитів з друкованою основою”

“Про методичні рекомендації щодо особливостей навчання дітей-біженців” лист ІІТЗО від 25.04.2014 № 14.1/10-1183

Лист Міністерства № 1/9-72 від 28.01.2014 “Про недопущення перевантаження учнів початкових класів надмірним обсягом домашніх завдань”

Рекомендації МОІППО:

 

 

Переліки навчальної літератури, рекомендовані МОНУ

Оцінювання навчальних досягнень

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти

Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти” НАКАЗ МОНСМУ від 30.08.2011 № 996

Наказ МОНУ від 21.08.2013 №1222 “Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти” (за новими держстандартами)

Лист Міністерства № 1/9-74 від 28.01.2014 “Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів”

Лист Міністерства № 1/9-592 від 30.08.2013. Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин для використання в загальноосвітніх навчальних закладах, де навчаються рідною мовою або вивчають її

Ведення ділової документації