Психолог – інноватор сучасного закладу освіти.

Значні зміни в системі освіти відбуваються у нашій державі, зокрема упроваджується в життя нова концепція, що отримала назву «Нова українська школа». Її метою є реформування всього навчально-виховного процесу, зміна його для «покоління Z», або «дітей нового тисячоліття». У сучасній загальноосвітній школі набуває значущості особистість школяра, якого б він не був віку. Традиційно найбільш складним вважається підлітковий. Саме цей перехідний віковий період, коли особистість починає презентувати себе по-іншому і викликає занепокоєння. Насамперед, учні не бажають вчитися, порушують поведінку, принижують гідність інших, знущаються, влаштовують сварки в класі, під час яких не контролюють власні емоції та дії. У такій педагогічній ситуації на допомогу вчителю приходить шкільний психолог: професія – найбільш затребувана у сучасному освітньому процесі. Саме на його плечі лягає левова частка роботи зі створення дружнього до дитини навчального середовища. У сучасній освіті на практичних психологів покладаються великі надії; бо психолог має бути творчою особистістю, новатором ідей, майстром володіння психолого-педагогічними технологіями, проведення психологічних тренінгів та консультантом. Проблеми роботи практичного психолога стали предметом обговорення на семінарі, який відбувся 16 квітня на базі відділу освіти РДА.

Учасників семінару Гішко Л.О. (Лоцкинська ЗОШ), Красняник Н.В. (Мар’ївська ЗОШ), Калачову Є.О.(Новоолександрівська ЗОШ), Козаченко Л.Б.(Привільненська ЗОШ), Вишневську О.В.(Костичівська ЗОШ), Мунтян Т.М.(Інгульська ЗОШ) привітала методист КУ «Баштанський РСЦОЗО» Юлія Юріївна Годун. Вона ознайомила учасників з планом роботи семінару.
Практичний психолог Костичівської ЗОШ Оксана Валеріївна Вишневська провела тренінг «Роль вчителя у профілактиці шкільного булінгу»- негативного явища, яке останнім часом стало частиною міжособистісних стосунків учасників шкільного освітнього процесу. У межах заходу психологи ознайомилися з теоретичними засадами соціально-економічних викликів і проблем у дитячому середовищі, а саме обговорили питання «Булінг у школі: причини, наслідки, допомога.»

Свої наробки та нові методи роботи продемонструвала колегам Тетяна Миколаївна Мунтян, практичний психолог Інгульської ЗОШ, одна з найбільш досвідчених фахівців серед шкільних психологів району. Вона презентувала такі техніки як «Живий дім», «Карта мети»,проективну методику «Міст», «Я і мій страх», методи арт-терапії.
Калейдоскоп психолого-педагогічних ідей, власних спостережень, роздумів та сподівань , об’єднав практичних психологів за круглим столом. Учасники семінару отримали безцінний досвід та матеріали для використання у подальшій роботі.

 

Оксана Вишневська,

практичний психолог Костичівської ЗОШ.

Поділитися новиною з іншими: