Квіт про закон “Про освіту”: ми відкриті для спілкування

Міністерство освіти і науки погоджується з тим, що законопроект “Про освіту” буде доопрацьовано.

Законопроект “Про освіту” повинен відповідати потребам сьогодення. На цьому наголосив міністр освіти і науки Сергій Квіт під час представлення законопроекту “Про освіту” на розширеному засіданні Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти 25 листопада.

Міністр зазначив, що після проведення попередніх узгоджувальних нарад Міністерство освіти і науки погоджується з тим, що законопроект буде доопрацьовуватися. Разом з тим Міністерство не бачить тих питань чи прогалин у тексті закону, які б не можна було усунути між першим і другим читанням у парламенті.

“Ми відкриті для спілкування задля того, щоб розробити прогресивний закон, який можливо реалізувати в сучасній Україні”, – підкреслив Сергій Квіт.

За словами міністра, закон “Про освіту” є базовим, і тому не варто очікувати від нього вирішення тих питань, які виникають на кожному рівні освіти. Для цього існують спеціальні закони, зокрема, закон “Про вищу освіту”, або закон “Про професійну освіту”, який має прийматися синхронно із законом “Про освіту”. Також Міністерством будуть розроблені законопроекти “Про дошкільну”, “Про позашкільну” та “Загальну середню освіту”.

Також міністр зазначив, що на відміну від чинного закону “Про освіту”, новий проект дає визначення основним термінам системи освіти та окреслює основні принципи освітньої діяльності. Серед них два головних – забезпечення якості освіти і забезпечення рівного доступу до освіти.

“Наші діти повинні мати рівний доступ до якісної освіти та можливість закінчити таку школу, після якої могли б претендувати на вступ до університету”, – сказав міністр.

Як вважає Сергій Квіт, не слід поглиблювати розрив між слабкими і сильними школами.

“Держава повинна підтримати всіх, і це важлива соціальна позиція, спрямована на інтереси наших дітей і всього суспільства”, – зауважив міністр.

За словами Сергія Квіта, законопроект “Про освіту” передбачає прозорість і публічність прийняття та реалізації управлінських рішень, відповідальність органів управління та закладів освіти перед суспільством, інституційне відокремлення здійснення функцій контролю або нагляду та функції забезпечення діяльності закладів освіти. Також проектом запроваджується свобода особи у виборі здобуття форм і видів освіти. У проекті закону закладені поняття академічної доброчесності, академічної свободи, а також фінансова та адміністративна автономія закладів освіти.