Корисна інформація

Нагадуємо, що реєстраціяна пробне ЗНО продовжується до 30 січня! Вносимо деякі пояснення щодо оплати за ПЗНО.

Хочемо прояснити питання, з приводу якого отримали за останні дні найбільшу кількість звернень. Після успішної оплати через Інтернет чи через каси банків дехто з платників чекає миттєвої відмітки про отриману оплату в електронному кабінеті РЦОЯО. Строк зарахування коштів безпосередньо на рахунок РЦОЯО залежить від операційних процедур банків та Казначейств.У будь – якому разі, якщо Ви здійснили оплату через Інтернет або через касу банків на вірні реквізити та з вірним призначенням платежу, Ваш платіж буде зарахований на рахунок РЦОЯО але не миттєво, а через деякий час, необхідний для обробки транзакції та перерахування коштів. Після чого статус у Вашому реєстраційному кабінеті буде змінено на “сплачено”.

28 грудня 2015 р. в приміщенні Укрінформу відбулась прес-конференція Фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» спільно з Українським центром оцінювання якості освіти на тему «ЗНО: підсумки та перспективи». 

Директор фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна презентувала результати загальнонаціонального соціологічного опитування щодо проблем освіти в Україні. У частині ставлення українців до ЗНО, дані дослідження показують, що трохи зменшилася частка тих, хто впевнені, що тестування відбувається чесно та з дотриманням усіх процедур.

Коментуючи результати опитування, директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій зауважив, що зараз Центр працює у кількох напрямках, щоб відновити довіру до системи ЗНО.

За словами директора триває робота над створенням інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечить проведення ЗНО, яка буде мати атестат відповідності державної служби зв’язку та захисту інформації України. Крім того, удосконалюється Положення про громадське спостереження за зовнішнім оцінюванням, яке розширить права спостерігачів.

У 2016 році збережуться новації минулорічного проведення зовнішнього незалежного оцінювання, а саме: застосовуватиметься пороговий бал «склав/не склав», державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання буде проведено з української мови, а також з математики або історії України на вибір учня.

Разом з тим у Центрі акцентують увагу на збереженні позитивної динаміки у сприйнятті переваг, які система зовнішнього оцінювання забезпечує при вступі до ВНЗ. Так, з твердженнями, що «ЗНО дало змогу обдарованим дітям вступити до будь-якого ВНЗ» більшою чи меншою мірою згодні 60,4% опитаних, 63,4% повністю згодні або переважно згодні з твердженням, що «ЗНО ставить усіх у рівні умови», на 7,1% у порівнянні з 2014 роком (51,9%  у 2015) збільшилася кількість тих, хто більшою чи меншою мірою підтримує твердження, що «ЗНО дає змогу ВНЗ обрати кращих студентів».

Директор Українського центру нагадав, що реєстрація для участі в основній сесії зовнішнього оцінювання в 2016 триватиме з 1 лютого до 4 березня. Основну сесію ЗНО буде проведено з 5 травня до 17 червня, а додаткову – з 14 червня до 4 липня.

Абітурієнти мають можливість ознайомитися із процедурою проведення ЗНО та виконати завдання наближені до завдань, які будуть надані під час основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання, зареєструвавшись для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні (пробне ЗНО). Реєстрація осіб для участі в пробному ЗНО триватиме з 5 до 30 січня 2016 року на сайті відповідного регіонального центру. Вартість пробного ЗНО з одного предмета становить 111.00 грн.

Пробне ЗНО з української мови і літератури відбудеться 2 квітня, з англійської, німецької, іспанської, французької, російської мов, біології, географії, історії України, математики, фізики, хімії – 9 квітня.

 

Міністерством освіти і науки затверджено Календарний план підготовки та проведення ЗНО в 2016 році, яким визначено дати проведення тестування з кожного навчального предмета, а також дати проведення основних заходів, що супроводжуватимуть проведення тестування у наступному році.

Документом визначено, що випускні шкільні іспити з української мови і літератури, математики та історії України, які в 2016 році будуть проведені у формі ЗНО, і результати яких за бажанням абітурієнтів можуть бути використані для вступу до ВНЗ, відбудуться у травні.

Зокрема, основна сесія ЗНО розпочнеться 5 травня тестуванням з української мови і літератури.

Тестування з математики буде проведено 11 травня, а з історії України – 13 травня.

Оскільки результати тестування із зазначених предметів будуть зараховуватися як державна підсумкова атестація, учасники тестування дізнаються про свої результати до кінця навчального року -26 травня. Український центр оцінювання якості освіти не пізніше 31 травня має надіслати навчальним закладам відомості з результатами атестації випускників за 12-бальною шкалою.

Зовнішнє незалежне оцінювання з інших предметів відбуватиметься після завершення навчального року, у період з 3 до 17 червня. Упродовж цього часу абітурієнти матимуть можливість скласти тести, результати з яких будуть необхідні для вступу до вищих навчальних закладів. Результати тестування абітурієнтів буде визначено до 25 червня.

Проведення додаткової сесії заплановано у період з 14 червня до 4 липня.

Дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року:

Предмет Дата проведення
Українська мова і література 5 травня (четвер)
Математика 11 травня (середа)
Історія України 13 травня (п’ятниця)
Російська мова 3 червня (п’ятниця)
Іспанська мова 6 червня (понеділок)
Англійська мова 7 червня (вівторок)
Німецька мова 8 червня (середа)
Французька мова 9 червня (четвер)
Біологія 10 червня (п’ятниця)
Фізика 13 червня (понеділок)
Географія 15 червня (середа)
Хімія 17 червня (п’ятниця)

ЗНО-2016: ЯК УНЕМОЖЛИВИТИ СПРОБИ «ПОПРАВИТИ ТЕРМОМЕТР»?!

Автор:

Ігор Лікарчук, Віктор Громовий

Опубліковано

14.11.2015

Впровадження ЗНО є чи не єдиною реформою у вітчизняній  освіті за всі роки незалежності.

Останні 10 років ЗНО пробивало собі шлях у постійній боротьбі за право на існування.  Здавалося, Рубікон  мав бути давно перейдений, але резонансні події, які відбулися влітку цього року, засвідчили: боротьба триває.

Редакція  порталу «Освітня політика» попросила Ігоря Лікарчука, директора Українського центру оцінювання якості освіти у 2006-10 і 2014-15 роках,  відповісти на деякі проблемні питання щодо організації ЗНО – 2016 та участі України у міжнародних порівняльних дослідженнях якості освіти.

Віктор Громовий,  шеф-редактор порталу «Освітня політика»:

Відміна  у наступному році порогового рівня оцінювання,  – це поступка університетам задля утримання обсягу набору студентів, потурання недолугим абітурієнтам з VIP-сімей чи  щось інше?

Ігор Лікарчук, директор Українського центру оцінювання якості освіти у 2006-10 і 2014-15 роках: 

Абсолютно адекватно розумію ситуацію, коли багатьом дуже б хотілося відмінити в зовнішньому оцінюванні визначення порогового балу «склав/не склав». Бо його запровадження в 2015 році таки добряче перекрило шлях до університетів дуже багатьом тим випускникам шкіл, які нічого не знають. Це була дуже важлива складова реформування системи зовнішнього оцінювання, яку наша команда розпочала в 2015 році. На жаль, упевнений, що величезна кількість батьків з великими погонами, мандатами, грошима, та чимало ректорів університетів  мріють про те, щоб визначення результатів ЗНО за принципом «склав/не склав» залишиться в минулому і Україна повернулась до практики, коли ЗНО з позитивною оцінкою складатимуть всі. Для цього достатньо внести зміни до «Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання», який затверджений Кабінетом Міністрів України на початку липня 2015 року. Чи піде таким шляхом МОН та нова команда УЦОЯО – не знаю. Час покаже. Але ґрунтовні побоювання є. Бо маємо прикрий досвід місячної давнини. Йдеться ганебні факти ґвалтування рішення колегії Міністерства освіти і науки України стосовно проведення ЗНО-2016.

Віктор Громовий: Як ми вже знаємо, відбулася відміна запроваджених минулого року двох рівнів  складності тестів. Прошу Вас пояснити навіщо були введені дворівневі тести і чи підтвердила вступна кампанія 2015 доцільність цього?

Ігор Лікарчук: Відміна від тестів двох рівні складності – одна із складових того ґвалтування, про яке я говорив вище. Дворівневі тести були запроваджені за погодженням з Радою ректорів вищих навчальних закладів для того, щоб здійснювати більш якісний відбір студентів до університетів. Адже не можна за тестами однакового рівня складності з математики  відбирати абітурієнтів, які будуть навчатися на механіко-математичному факультеті університету чи здобувати фах учителя трудового навчання. Зрозуміло, що майбутній мехматівець повинен знати математику набагато краще, аніж його колега, який хоче стати фахівцем, для якого математика не є профільною дисципліною. УЦОЯО такі тести зробив із двох предметів: з української мови та літератури і математики. Але, як виявилося, абітурієнти, які мали б мати кращий рівень знань з цих предметів, університетам не потрібні. Лише деякі із них передбачили в  Умовах прийому-2015 вимогу до вступників подавати результати складання тестів поглибленого рівня. Щоб багато не говорити, скажу: навіть НУ «Києво-Могилянська академія» відмовилася це зробити.

Ви думаєте, що наше славне Міністерство на це якось відреагувало?  Помиляєтеся. Жодної реакції.

Я розумію, що університети є автономними, незалежними… Щоправда, це не заважає МОН наступати на їхню автономію в багатьох інших питаннях. А от виявити принциповість в питаннях, від яких залежить якість підготовки майбутніх фахівців, то на це волі забракло.

Нашим університетам абсолютно однаково кого приймати на навчання: добре чи погано підготовлених абітурієнтів. Головне – прийняти будь-кого. Бо це гарантоване фінансування, ставки, доплати, навантаження. Та й гроші дармові: бюджетні.

Стосовно того, чи було це нововведення результативним, сказати не можу нічого. Адже аналітичні дослідження результатів ЗНО-2015 не здійснювалися і думаю, що не будуть здійснені ніколи.

Віктор Громовий: Усі програми з предметів ЗНО залишилися на рівні минулого року, це добре чи погано?

Ігор Лікарчук: Відмова від оновлення програм ЗНО – це також один із елементів того ґвалтування, про яке йдеться. Тим більше, що проекти нових програм були готові іще навесні. Але УЦОЯО висловив дуже серйозні претензії до них. «Великим» фахівцям із МОН та супутніх установ, очевидно, було просто лінь завершити цю роботу. І коли виявилося, що поїзд поїхав і часу на доопрацювання уже немає, тоді й вирішили: «залишимо старі». У народі про цю ситуацію кажуть так: «знайшли сокирку під лавкою».

Віктор Громовий: На Колегії Міністерства у червні пройшла Ваша пропозиція про обов’язкові ДПА у формі ЗНО не тільки з української мови, а  і математики або історії України на вибір  та  з  англійської мови.

Нині Міністерство, враховуючи обставини відмінило тест з англійської мови як обов’язковий для усіх випускників. Як ви ставитесь до такого рішення?

Ігор Лікарчук: Стосовно рішення червневої колегії Міністерства. У червні питання про те, яким буде ЗНО-2016 на засіданні обговорювалось вдруге. Перший раз таке обговорення було навесні.  Тоді члени колегії до моделі ЗНО-2016, яку запропонував УЦОЯО, висловили ряд зауважень і пропозицій, які ми врахували. У червні  рішення про те, яким повинно бути ЗНО-2016, підтримали всі члени колегії. Воно стало логічним продовженням тих реформаторських змін, які ми розпочали в системі зовнішнього оцінювання у 2015. На  які, між іншим, я отримав мандат від Міністра освіти і науки Сергія Квіта, коли він пропонував мені повернутися в УЦОЯО. Розробляючи програму ЗНО-2016, ми були цілком упевнені в тому, що це рішення можна виконати. Інакше ми його не пропонували б.

Між іншим, Сергій Квіт дав особисті доручення відповідним службам МОН передбачити в бюджеті 2016 необхідні кошти на проведення ЗНО в запланованих масштабах. Адже обсяги оцінювання мали бути збільшені суттєво і це, зрозуміло, вимагало додаткових асигнувань.  Більше того, працівниками УЦОЯО був підготовлений проект відповідного наказу МОН, який передбачав механізми реалізації рішення колегії в повному обсязі.  Наскільки я знаю, цей наказ був підписаний Міністром освіти і науки України та надісланий на державну реєстрацію до Мінюсту. Але потім почали відбуватися дивні речі, які завершилися прийняттям рішень про модель ЗНО-2016, які суттєво відрізнялося від рішення колегії. Механізми та обґрунтування нового рішення мені невідомі. Тож я беру на себе сміливість заявити про те, що воно відкинуло систему ЗНО до періоду 2008-2013 років.

Віктор Громовий: Мабуть, у зв’язку із «зовнішнім втручанням» в роботу УЦОЯО влітку цього року, усі комплекти тестових завдань з усіх одинадцяти предметів ЗНО експертам Центру доведеться розробляти заново?

Ігор Лікарчук: У 2016 році ми планували перейти до укладання тестів зовнішнього оцінювання лише на основі Банку тестових завдань,  в якому зберігалися апробовані завдання з відмінними та хорошими психометричними характеристиками. На формування Банку було затрачено 7 років, величезна кількість бюджетних коштів, фізичних і моральних зусиль. Де зараз Банк тестових завдань – мені невідомо. Очевидно, що  цього року усі тести будуть виключно авторськими. А це є не дуже добре. Бо в  авторському тесті рівень суб’єктивізму є дуже високим.

Віктор Громовий: Якщо відмінили обов’язкове ДПА-ЗНО з англійської мови, то чи не може виникнути спокуса відміни обов’язкові  ДПА-ЗНО з математики або історії?

Ігор Лікарчук:  Можливо, одна із причин відміни обов’язкового тесту з іноземної мови полягає в тому, що Міністерство не хоче оприлюднення справжньої ситуації із станом вивчення цього предмета в закладах освіти. А обов’язкове для всіх випускників ЗНО цю ситуацію висвітлило б дуже об’єктивно. І тоді, відповідно, в суспільства могла постати питання типу: «Слухайте, а що ви там робите? Де підручники? Де нові методики? Де новий зміст?». Що відповідати на ці питання? Тим більше в ситуації, коли в МОН проблемами вивчення іноземної мови уже майже двадцять років займаються одній й ті ж самі фахівці, одні й ті ж автори виграють конкурси на створення підручників, якими кращі вчителі не хочуть користуватися, за одними й тими ж схемами проводяться олімпіади та усілякі конкурси…

На жаль, ситуація з вивченням математики не краща. Я влітку 2015 року у приватних розмовах з високопосадовцями отримав серйозні натяки на те, що і пороговий бал з математики чи фізики має бути нижчим, і взагалі не потрібно дуже багато говорити, що є серйозні  проблеми з рівнем знань із цього предмету … Тож не виключаю початку реалізації й того сценарію, про який Ви говорите.

Віктор Громовий: Серед ризиків успішного проведення ЗНО, окрім політичних, фінансових та змістовних, є і проблема  зношеності матеріально-технічної бази, яка майже не оновлювалась в останні п’ять  років.

Нібито на ці цілі нині вже виділено 10 млн. грн. Чи достатньо?

Ігор Лікарчук: Стан матеріально-технічної бази  УЦОЯО – це страшна проблема. Існує абсурдна ситуація: система, яка не може функціонувати без високотехнологічного обладнання, працювала без нього. 10 мільйонів цю проблему не вирішать. Тим більше в умовах, коли діють нормативні документі, які забороняють більшість капітальних видатків. Буде прикро, якщо ці гроші будуть витрачені за принципом: аби якось їх використати. Бо серйозні закупівельні процедури, за час від отримання цих коштів і до завершення фінансового року, провести неможливо. Тож куплять стільці, ноутбуки, канцелярські принтери, автомобілі… Це все теж потрібно. Але є інші, дуже актуальні потреби. Скажімо, придбання сучасного друкарського комплексу, нового серверного обладнання, потужних систем захисту, промислових сканерів…  Зараз розмов про те, що кошти виділили, більш ніж достатньо. Так як було дуже багато балачок про підвищення зарплати працівникам системи. Та станом на 10 листопада ці балачки залишилися обіцянками-цяцянками…

Віктор Громовий: Ще один відступ на попередні позиції – відмова від ЗНО для випускників коледжів та технікумів, які таким чином потрапляють до університетів за внутрішніми процедурами, на відміну від випускників 11-х класів. Невже в цьому випадку знову спрацювало університетське лобі?

Ігор Лікарчук: Стосовно відміни зовнішнього оцінювання для студентів коледжів та технікумів. Це також складова того ґвалтування системи ЗНО, про яке я вже згадував. Такий порядок вступу ще з 2007 року став потужним шлюзом для потрапляння до університетів поза системою ЗНО величезної кількості студентів. Червнева колегія МОН вирішила цей шлюз перекрити, але вересневі рішення залишили його відкритим.  Можу сказати лише одне: «Розповідати з трибун про рівний доступ до вищої освіти – це одне, а забезпечувати такий доступ – зовсім інше». А народна приказка про ситуацію каже так: «Застрягли, яке собака на перелазі».

Віктор Громовий: Відомо, що окрім вилучення серверів з системним та прикладним програмним забезпеченням, Центр поніс дуже важливі кадрові втрати – відсторонені та знаходяться під слідством або звільнилися провідні IT-шники. Чи означає це – у найгіршому перебігу подій – паперовий варіант ЗНО – 2016?

Ігор Лікарчук: Насамперед, повністю відкидаю ідею, яка блукає в суспільстві про можливість складання «паперового варіанту ЗНО-2016». Це абсурд, на коментування якого не хочу витрачати ні часу, ні зусиль. «Паперове ЗНО» можна провести, як максимум, для кількох тисяч осіб. Але не для 300 тисяч… Тож без комп’ютерного забезпечення не обійтися. Серйозних фахівців-комп’ютерщиків наразі в УЦОЯО немає. За моєю інформацією, сьогодні цю проблему намагаються вирішити за рахунок залучення «варягів». Не виключаю, що «варяги» знайдуться і щось зроблять, бо мають за це отримати добрі гроші. Здогадуюся, що не із бюджету. Але системі ЗНО оце «щось» не потрібне. Бо готовий високотехнологічний продукт, на думку величезної кількості фахівців, за п’ять місяців зліпити буде дуже складно. Є також багато інших питань щодо легітимізації такого продукту, його апробації тощо. Тож шлях залучення «варягів» хибний. Не жаль, можливості і, очевидно, бажання йти іншим, не бачу…

Віктор Громовий: Зараз освітян, батьків та учнів збурила заява очільників МОН про те, що після завершення 9 класу всі учні проходитимуть ЗНО.  Як ви ставитесь до цієї ідеї? Чи реально провести ЗНО для випускників 9-х класів уже в цьому навчальному році?

Ігор Лікарчук: Про що мова? Дай Боже, щоб у 2016 році вдалося провести ЗНО для випускників 11-х класів… Але ідею проведення зовнішнього оцінювання для випускників закладів базової загальної середньої освіти я підтримував і підтримую. Без цього у системі реформування освіти не обійтися. Але потрібний час і чималі матеріальні ресурси для підготовки і проведення такого оцінювання. Великою помилкою буде його запровадження задля галочки, звіту чи успішних реляцій про реформи. Нагадаю, що ЗНО для абітурієнтів у режимі експерименту апробувалося чотири роки і запроваджувалося поступово.

Віктор Громовий: Також щойно гучно заявлено також про долучення України до одного з міжнародних порівняльних досліджень PISA-2018. Хто на вашу думку, має бути безпосереднім організатором та виконавцем таких  міжнародних порівняльних досліджень як PISA, PIRLS, TIMSS, ICILS?  Чи може ці функції взяти на себе УЦОЯО?

Ігор Лікарчук: У принципі, участь України в міжнародних порівняльних дослідженнях – це дуже добре. Це цивілізовано. Це потрібно для того, щоб побачити, якими ми є, порівнюючи з іншими. Ми дуже відстали від інших країн світу, багато років відмовляючись від  міжнародних порівняльних досліджень. Але є кілька суттєвих проблем.

Перша – це кошти. Участь в будь-якому міжнародному порівняльному дослідженні коштує чималих грошей. А Україна ще й досі не розрахувалася за участь в TIMSS-2011… Тож ті, хто гарантовано  обіцяє участь в PISA-2018, трішки лукавлять, бо не знають чи їм доведеться вирішувати питання фінансування. А із нашим законодавством, це зробити дуже і дуже складно.

Друга проблема – не менш важлива: хто в Україні буде займатися підготовкою і проведенням PISA-2018. У принципі, це мав би робити УЦОЯО. Але, наскільки я знаю, в проекті закону «Про освіту», УЦОЯО немає. Тож будувати прогноз навколо того, хто стане національним координатором PISA-2018 – справа дуже невдячна. Але дуже важливо, щоб таким координатором не стало освітнє Міністерство.

І третя проблема – мета участі України в дослідженні. Якщо витрачати чималі кошти й зусилля для того, щоб лише взяти участь та відзвітуватися, то це нікому не потрібно. Біда в тому, що вітчизняні освітні керманичі різних рівнів та НАПН не хочуть чи не вміють аналізувати результати таких досліджень і на їхній основі приймати необхідні управлінські рішення. Гарний тому приклад – TIMSS-2011. Ще кращий – результати українського зовнішнього незалежного оцінювання, починаючи із 2008 року. Відповідально заявляю, що жодного року ці результати глибоко не аналізувалися, не узагальнювалися, на їхній основі не приймалися відповідні управлінські рішення. Один лише приклад: у 2015 році УЦОЯО встиг підготувати рейтингові результати всіх загальноосвітніх навчальних закладів, випускники яких складали зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури. І що? У столиці зібрали 100 директорів закладів, які виявилися кращими.  Це був дуже гарний захід для преси та іміджу.  Але не думаю, що для справи. Бо запрошені директори і так працюють на «відмінно». А що робити із гіршими закладами? Які зміни відбудуться в них? Хтось про це подумав? Хтось зробив аналіз і висновки? Тож дуже не хочу, щоб результати   PISA-2018, якщо таке дослідження відбудеться, чекала подібна доля. Та, на жаль, наші традиції ламаються дуже тяжко.

Віктор Громовий:  Іноді у нас спрацьовує пострадянський підхід до вирішення проблем: якщо у хворого температура,  не треба лікувати причини її виникнення, потрібно «поправити термометр». Як все ж таки унеможливити спроби «поправити термометр» в системі оцінювання якості освіти?

Ігор Лікарчук: Тут все просто. Система оцінювання якості освіти має бути незалежною від органів управління освітою. У період 2006-2010 та 2014-2015 років УЦОЯО таку формальну незалежність мав. Щоправда, юридично це не було підтверджено жодними документами. На сьогодні, ситуація змінюється. Формальна незалежність УЦОЯО втрачається. Тож спроби «поправити термометр» уже є і будуть надалі… Бажаючих виконати роль того, хто поправляє, чимало. Тих, хто готовий і може противитися цьому, немає.

Пробне ЗНО-2016. Як зареєструватися?

Пробне зовнішнє незалежне оцінювання – це добровільне тестування осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів, що дає їм можливість ознайомитись із процедурою проходження зовнішнього незалежного оцінювання.

Реєстрація осіб для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні в 2016 році триватиме з 5 до 30 січня 2016 року.

Вартість пробного ЗНО з одного предмета становить 111.00 гривень.

Графік проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання

2 квітня – з української мови і літератури;

9 квітня – з  англійської, німецької, іспанської, французької, російської мов, біології, географії, історії України, математики, фізики, хімії.

Детальну інформацію щодо проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання розміщено на сайті регіонального центру оцінювання якості освіти, на території обслуговування якого особа бажає проходити пробне зовнішнє незалежне оцінювання.

Пробне ЗНО допоможе майбутнім вступникам  дізнатися на практиці  про особливості процедури проведення незалежного тестування, психологічно підготуватися до його проходження, зорієнтуватися в різних формах завдань, розрахувати час на їх виконання. Зрештою, пробне тестування дає можливість перевірити власні знання з того чи іншого предмета та ретельніше підготуватись до основної сесії.

ПОРЯДОК

реєстрації учасників пробного зовнішнього незалежного оцінювання у 2016 році

1. Учасниками пробного зовнішнього незалежного оцінювання є особи, які зареєструвалися для його проходження та здійснили оплату.
2. Реєстрація учасників ПРОБНОГО ЗНО здійснюється Центром з 5 до 30 січня 2016
року.
3. Реєстрація здійснюється через мережу Internet на сайті Центру.
4. Для реєстрації особі, яка виявила бажання взяти участь у ПРОБНОМУ ЗНО,
необхідно:
– зайти на сторінку «Пробне ЗНО-2016»;
– ознайомитися з Договором публічної оферти;
– заповнити на сайті форму заяви;
– роздрукувати та зберегти на власному комп’ютері заяву на ПРОБНЕ ЗНО з
персональним кодом та паролем інформаційної сторінки “Особистий кабінет
учасника ПРОБНОГО ЗНО” і зразком(-ами) квитанції(-ій) для оплати проходження
ПРОБНОГО ЗНО;
– здійснити сплату на основі зразка(-ів) квитанції(-ій) для оплати проходження
ПРОБНОГО ЗНО протягом 7 (семи) календарних днів від дня реєстрації в установі
будь-якого банку України, але не пізніше 6 лютого 2016 року.
5. Квитанція про сплату є підтвердженням факту реєстрації на ПРОБНЕ ЗНО.
6. Для отримання інформації про пункт(-и) проведення ПРОБНОГО ЗНО учасникові
необхідно після 12 березня 2016 року зайти на інформаційну сторінку “Особистий
кабінет учасника ПРОБНОГО ЗНО” на сайті Центру за персональним кодом та
паролем, зазначеними у заяві на ПРОБНЕ ЗНО, і роздрукувати запрошення
(реєстраційну картку).
7. У разі неучасті особи в ПРОБНОМУ ЗНО сплачені кошти не повертаються. Ця
особа має право отримати комплект(-ти) тестових матеріалів, звернувшись у
триденний термін до пункту проведення ПРОБНОГО ЗНО за адресою, вказаною у
запрошенні (реєстраційній картці).
8. Оплачена квитанція вважається підтвердженням ознайомлення та згоди учасника з
п. 7 цього Порядку.
9. Кожен зареєстрований може взяти участь у тестуванні(-ях) з таких предметів за
власним вибором:
– 02 квітня 2016 року – українська мова і література;
– 09 квітня 2016 року – англійська мова, біологія, географія, іспанська мова, історія
України, математика, німецька мова, російська мова, фізика, французька мова,
хімія.
10. Перед початком ПРОБНОГО ЗНО учасник повинен пред’явити такі документи:
– квитанцію про сплату вартості послуг за проведення ПРОБНОГО ЗНО;
– запрошення (реєстраційну картку);
– паспорт або свідоцтво про народження

 

Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти

Особливості реєстрації на пробне ЗНО-2016


  До уваги абітурієнтів 2016 року!

У розділі «Інформаційні листи ЗНО-2016» розміщено інформаційні листи “Нормативні документи ЗНО-2016”, “ЗНО-2016” та “Пробне ЗНО-2016”.


 До уваги абітурієнтів 2016 року!

У розділі «Підготовка до ЗНО» розміщено критерії оцінювання відкритих завдань з розгорнутою відповіддю з української мови, російської мови, англійської мови, німецької мови, французької мови, іспанської мови та математики.


Увага!

У розділі «Нормативні документи» розміщено наказ Міністерства освіти і науки України від 05.11.2015 № 1143 «Про затвердження Календарного плану підготовки та проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти».


Увага!

У розділі «Нормативні документи» розміщено наказ Міністерства освіти і науки України від 26 жовтня 2015 року № 1107 «Про закріплення зон обслуговування за регіональними центрами оцінювання якості освіти».

Звертаємо увагу, що Миколаївська, Херсонська області, Автономна Республіка Крим та місто Севастополь належить до регіону обслуговування Херсонського регіонального центру оцінювання якості освіти.


Увага!

У розділі «Нормативні документи» розміщено наказ Міністерства освіти і науки України від 26.10.2015 №1108 «Про підготовку до проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти».


 До уваги абітурієнтів 2016 року!

У розділі «Підготовка до ЗНО» розміщено характеристики сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з усіх предметів.


Щодо проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2016 році

Відповідно до  наказу Міністерства освіти і науки України від 14.09.2015 №923 «Деякі питання проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» (із змінами) зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти (ЗНО), в 2016 році проводитиметься з 05 травня до 10 липня.

Особи, які зареєструються для проходження ЗНО,  матимуть можливість скласти тести з таких предметів: української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської мови, іспанської мови, німецької мови, російської мови, французької мови. Кожен учасник ЗНО матиме право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів.

Для всіх випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року результати ЗНО з української мови і літературизараховуватимуться як оцінки за підсумками державної підсумкової атестації, що визначатимуться на основі кількості балів, набраних за виконання завдань лише з української мови. Також як результати ДПА зараховуватимуться результати складання тестів із математики або історії України (період ХХ – початок ХХІ століття).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.09.2015 № 923 (із змінами), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2015 року за № 1152/27597, буде опубліковано 30 жовтня 2015 року в офіційному виданні «Офіційний вісник України», №84. Наказ набирає чинності в день його опублікування.


До уваги майбутніх абітурієнтів!

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 20.10.2015 № 1/11-15239 у 2016 році зовнішнє незалежне оцінювання проводитиметься за програмами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти», відповідно до статті 45 Закону України «Про вищу освіту».

Програми зовнішнього незалежного оцінювання розміщено в розділі «Підготовка до ЗНО».


Увага!

У розділі «Звіти ЗНО» розміщено матеріали щодо психометричних характеристик сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року.

» Завантажити «


 Увага!
Із технічних причин Український та регіональні центри оцінювання якості освіти тимчасово не мають можливості вносити зміни до персональних даних учасників зовнішнього незалежного оцінювання, виготовляти дублікати сертифікатів та довідки з результатами.

Внесено зміни до наказу МОН про проведення державної підсумкової атестації у 2015/2016 навчальному році

У розділі “Нормативні документи” розміщений наказ Міністерства освіти і науки України від 8 жовтня 2015 року № 1050 “Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 вересня 2015 року № 940“.


 Про проведення державної підсумкової атестації учнів загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році

У розділі “Нормативні документи” розміщений наказ Міністерства освіти і науки України від 16.09.2015 року №940 “Про затвердження державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році“.

Керівникам навчальних закладів, педагогам, учням 11-х класів, батькам

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 14.09.2015 №923 «Деякі питання проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» (із змінами)зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти (ЗНО), в 2016 році проводитиметься з 5 травня до 10 липня.

Особи, які зареєструються для проходження ЗНО, матимуть можливість скласти тести з ЗНО таких предметів: української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської мови, іспанської мови, німецької мови, російської мови, французької мови. Кожен учасник ЗНО матиме право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів.

Для всіх випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року результати ЗНО з української мови і літератури зараховуватимуться як оцінки за підсумками державної підсумкової атестації, що визначатимуться на основі кількості балів, набраних за виконання завдань лише з української мови. Також як результати ДПА зараховуватимуться результати складання тестів із математики або історії України (період ХХ – початок ХХІ століття).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.09.2015 № 923 (із змінами), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2015 року за № 1152/27597, буде опубліковано 30 жовтня 2015 року. Наказ набирає чинності в день його опублікування.

20.10.2015

Керівникам навчальних закладів, педагогам, учням 11-х класів, батькам, методистам

На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 16.10.2015 №2/2-13-2075-15 інформуємо, що у 2016 році зовнішнє незалежне оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти, проводитиметься за програмами, затвердженими   наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які здобувають вищу освіту   на основі повної загальної середньої освіти»